VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Här kan ni hitta svaren på de vanligaste frågorna vi får angående restaurangen, våra köttbullar och allt däremellan.

Är hundar välkomna till er?
– Ja!

 

Jag är rullstolsburen, kan jag besöka er?
– Det är tre trappsteg upp till restaurangen men ni kan gå in via bakdörren. Säg bara till personalen på plats så hjälper dem er med detta. Vi har ingen handikapptoalett dock dessvärre.

 

Kan jag ta med mig barn till restaurangen? Har ni barnstolar? Får jag ta med en barnvagn in?
– Ja, barn är alltid välkomna till oss och vi har tripptrapp stolar för större barn (utan rämmar). Vagnen får stanna utanför men ni kan ta med er insatsen in. Vid bordsbokning vill vi att ni även inkluderar barnen i antalet gäster.

 

Finns det en parkering i närheten?
– Nja, man kan eventuellt hitta parkering runt Nytorgsgatan eller någon gata i närheten, men att hitta en parkeringsplats i city kan vara utmanande.

 

Vilken typ av mat serverar ni?
– Köttbullar! Samt laxbollar och veganska bollar såklart.

 

Jag har allergier, kan ni anpassa maten för mig?
– Det beror lite på. Alla bollar utom lax och veganbollen är glutenfria. Dessa två innehåller vetemjöl. Samtliga bolla innehåller laktos. Endast laxbollen innehåller ägg. Hör av dig till oss på meatball@bockholmengruppen.com vid frågor.

 

Hur länge är köket öppet?
– Köket stänger en timme innan restaurangen stänger.

 

Jag går på en diet, har ni mat som passar?
– Ja det har vi oftast. Om inte så anpassar vi en befintlig rätt åt dig så gott det går.

 

Kan man köpa mat som Take Away hos er?
– Ja, vi samarbetar med Foodora och ni hittar länk till deras beställningssida här på vår hemsida.

 

Erbjuder ni catering?
– Ja, vår cateringfirma hjälper er gärna med detta. Hör av er med er förfrågan på: catering@bockholmengruppen.com

 

Får vi ta med en egen tårta eller kan ni ordna en tårta?
– I dagsläget tillgodoser vi inte tårtkalas och ni kan heller inte ta med er en egen. Vid förfrågan ordnar vi dock gärna med födelsedagsljus på desserten.

 

Jag skulle vilja överraska mitt sällskap med en blomma, flaska bubbel eller liknande. Kan ni ordna detta åt mig?
– Vi kan hjälpa er med sånt vi har på menyn, men t ex en blombukett får ni ta med er själva eller via blombud.

 

Har ni en bar?
– Ja!

 

Kan jag boka bord / plats i baren?
– Nej, vi tar ej emot bokningar där utan det är drop in som gäller.

 

Har ni uteservering?
– Ja, under sommaren har vi en uteservering för spontana gäster. Här tar vi ej några reservationer.

 

Har ni en chambre séparée, har vi möjlighet att sitta avskilt?
– Nej.

 

Kan vi boka vårt favoritbord?
– Vi lovar aldrig bort specifika bord, men tar såklart emot önskemål så gör vi sen vårt bästa för att tillgodose dessa.

 

Vi är ett större gäng som vill komma och äta hos er. Går detta bra?
– Maxantalet vi kan välkomna är 8 personer per sällskap.

 

Kan jag abonnera restaurangen?
– Nej.

 

Krävs det en bordsreservation eller kan jag komma förbi spontant?
– Vi har en hel del ej bokningsbara platser till våra spontana gäster.

 

Hur långe måste man vänta på bord om man kommer förbi oanmäld?
– Svårt att säga, men allt från 10 minuter till en timme. Eller mer eller mindre.

 

Kan ni fakturera?
– Ja, en avgift på 200:- tillkommer dock om den totala notan understiger 20 000:-. Vänligen mejla företagsnamn, faktureringsadress samt organisationsnummer till meatball@bockholmengruppen.com senast 4 dagar innan.

 

Säljer ni presentkort?
– Ja! Vi säljer presentkort på plats.

 

Finns det wi-fi tillgängligt?
– Ja.

 

Jag glömde en sak på restaurangen. Vad gör jag?
– Mejla oss på: hov@meatball.se.

 

Söker ni personal?
– Ja, nästan alltid. Mejla gärna er CV till: rekrytering@bockholmen.com.